Terugblik

17 augustus-3Meer dan drie weken hebben we mogen verblijven in de Sunshine State van de Verenigde Staten en dat was goed te merken ook. Vrijwel elke dag was het echt geweldig weer. De hitte was wel heel anders dan in Nederland. In het begin een beetje té, maar nu weet ik eigenlijk niet beter. Dat zal wel teleurstellend worden als we weer terug in Nederland zijn. Dat is pas één van de dingen die ik zal missen aan Florida. Over het algemeen heb ik er geweldig van kunnen genieten met maar weinig minpuntjes aan deze vakantie. Er zal me dan op dat gebied ook weinig bijblijven, want de positieve ervaringen zijn veruit in de meerderheid. Van het prachtige huis met zwembad tot aan de vele uitjes die we gedaan hebben en de bijzondere dingen die we onderweg gezien hebben. Vooral leuke ervaringen waren de honkbalwedstrijd, de verschillende pretparken, maar ook dingen zoals het fietsen en kanoën door het landschap wat toch wel erg anders is dan het toch wel saaie Nederlandse landschap. Dit was zeker een vakantie die ik anderen zou aanraden en zou zelf ook wel graag nog een keertje terugkomen, want volgens mij heeft dit gebied en land nog veel meer te bieden!

==============================================================================

De vakantie was erg leuk. Ik heb vooral genoten van de achtbanen in de verschillende parken, wat ik niet erg leuk vond was het fietsen. Het was erg warm en iets te ver fietsen vond ik. Het kanoën was op zich wel leuk maar toen het water erg smal werd begon het erg frustrerend te worden. Op wat breder water was het wel een stuk leuker en het was wel spannend om die alligator langs te zien zwemmen. Al de achtbanen vond ik het leukst, vooral die in Seaworld en Busch Gardens, die waren wel een stuk beter dan Nederlandse achtbanen. De leukste van al die achtbanen was wel de Manta, was een wel leuke ervaring om zo door de lucht te vliegen. Ik denk dat ik vooral de achtbanen ga missen en de wilde dieren die je kan zien lopen en vliegen als je goed om je heen kijkt. Wat ik niet zal missen de hitte en al de regen/onweer, was allemaal een beetje te hard en warm.

==============================================================================

10 augustus 089Het was een super leuke vakantie, de leukste ‘tot nu toe’! Het allerleukste waren de pretparken, vooral Busch Gardens en Seaworld. Er waren daar superleuke shows en dieren. De achtbanen waren ook wel leuk, beter dan in Nederland. De kanotocht was toch wel het ergste van de vakantie. Al die grote spinnen de hele tijd in de boom/kano waren erg eng. Het fietsen was wel iets minder erg, maar gelukkig waren er geen grote spinnen. Het was wel erg heet die dag en we wilden op het laatst nog een keer stoppen in een stadje, maar dat duurde nog wel een paar miles. Ik zal al de pretparken en het lekkere weer wel erg missen. Dit zie je allemaal niet in Nederland. Maar al die spinnen niet hoor en ik zal wel weer blij zijn met de kleine spinnetjes in Nederland.

==============================================================================

6 augustus 038De vakantie was heel erg leuk. Ik ben blij dat we op het laatste moment besloten hebben om toch 3 weken te gaan i.p.v. 2, er was veel te veel te doen om allemaal in 2 weken te proppen. Eigenlijk wil iedereen nog wel een beetje langer blijven. Er waren nog wel wat activiteiten die iedereen wou doen. Misschien voor de volgende keer! Ik heb zelf het meest genoten van de pretparken. Ik ben zelf dol op achtbanen en gekker, sneller en groter dan in Amerika zal je ze niet vinden. De manta (in Seaworld) was mijn favoriet. Zo raar in je stoel zitten was een bijzondere ervaring. Toch waren alle shows ook wel leuk om te zien. Normaal vind ik dat maar niks maar bij Seaworld heb ik er toch wel van genoten. Grappig om te zien hoe die grote orka’s zo hoog kunnen springen. Ook het segwayen en het skydiven was hartstikke leuk om te doen. Jammer van de zware regenbui aan het einde bij het segwayen maar goed, dat is Florida. Het weer was wel hartstikke mooi over het algemeen, een beetje warm maar toch goed te doen. Het warme weer maakte het fietsen zwaar maar ook dat was toch best leuk. Het enige wat voor mij een beetje tegenviel was het kanoën. Warm, veel insecten en vervelende obstakels. Over het algemeen dus een super vakantie die wat mij betreft niet lang genoeg kon duren.

==============================================================================

10 augustus 056My time in Florida with Nick and his family has been an unforgettable experience. I’ll never get to do A LOT of the things I’ve done with them ever again but it doesn’t matter cause I’ll always remember and cherish it for the rest of my life. I had so much fun here, seen so many things and even overcome some of my fears on some of the activities we’ve done. The weather here is smoking hot and even though were sweating all the time, all about the place is sometimes annoying, it’s going to be one of the things I’ll miss cause Ireland will never ever have even close to this heat during summer sadly. I came to Florida as a “milk bottle” and I’ll be returning home as a milk bottle hehe, if my skin cant tan in this heat and sun then I’ll never tan :< Atleast I’m not coming back like a roast chicken ^.^

We went to so many places during our stay here and my favorites would have to be Universal Studios , Sea world, Busch Gardens, Cycling (even though my legs were burnt and I was half dead near the end of it, it was still something I’ll never do in Ireland hehe). Segway was also another one of the things I enjoyed. Along with shopping, more shopping and oh.. more shopping :D I also enjoyed Aquatica (Giant water park) and I even liked the “Rays”Baseball Game we went to see as well. I’ve done some scary things like going through a swamp in a boat where giant spiders like to jump on board and climb all over you and also I got tricked into 2 “small” but steep rollercoasters by Nick and in Aquatica a giant steep slide where you only have the mat your laying on to save you hehe.

But even though some activities scared me, I still enjoyed myself in Florida and I will never forget it. I really appreciate the opportunity they gave me to come here with them. The most fun I’ve had here, has been with them, even just playing in the pool at the house was extremely fun for me.

==============================================================================

Dit is precies wat we van deze reis verwacht hadden, een onvergetelijke vakantiereis. Wat een heerlijke staat is Florida en Amerika als vakantieland. Het is zo hartverwarmend om te zien dat de Amerikanen vriendelijk en gastvrij zijn en ze willen je alle service geven, en altijd het bekende how are you today sir? Komt in het begin misschien overdreven over maar in Nederland zijn we dat al jaren kwijt.

Met het hele gezin hebben we erg leuke toeristische dingen gedaan zoals de pretparken bij Orlando (lekker veel toeristen en nog veel meer commercie). Het leukste waren wel de andere dingen die we deden en die een hele andere kant van Florida lieten zien. Dit waren bijvoorbeeld de fiets- en kanotocht(heel bijzonder) maar ook van het Homosassa state park en het ziplinen heb ik erg genoten. Het oogcontact met de dolfijnen op zee was heel erg ontroerend, wat zijn dit toch mooie en vriendelijke dieren. Ook een sportwedstrijd in Amerika bezoeken is eigenlijk een must, heel leuk om zo’n honkbalhappening een keer bij te wonen. Kortom het was in een woord fantastischhhhhh.

Het minst leuke waren natuurlijk de 2 dagen in het ziekenhuis (was gelukkig wel een heel goed ziekenhuis). Het autorijden is in Amerika ook lekker relaxed, dat zal ik in Nederland wel weer gaan missen. Helaas is de koffer nu weer gepakt en gaan we morgen (18 augustus) weer terug naar huis, maar we hebben wel zoiets van wanneer gaan we weer? Met het hele gezin hebben we een schitterende en onvergetelijke vakantie gehad.

==============================================================================

30 juli-24Wat een geweldige vakantie. Of het nu was omdat we voor drie weken weer met alle kinderen waren? Of het nu was omdat we in een prachtig huis logeerden? Of het nu was omdat we aan de andere kant van de Oceaan waren? Of het nu was omdat we allerlei leuke tripjes hebben ondernomen? Of het nu was omdat de Amerikanen zo vriendelijk zijn? Of, of …. Het maakt niet uit, we hebben een fantastische tijd gehad. Na een dag of tien verlang ik vaak weer naar Nederland, naar mijn eigen woning, naar mijn werk. Nu waren de 23 dagen in Florida nog te kort. Helemaal nog geen zin om weer naar huis te gaan of te gaan werken (sorry Leo). We hadden nog zoveel andere tripjes kunnen doen.

Wat vond ik het leukst? Eigenlijk de ‘sportieve’ tripjes, zoals het fietsen op de West Orange Trail, het kanoen op Wekiva River, Ziplinen door Pine Flatwoods, dolfijnen spotten, Segwayen naar Celebration, kijken naar een honkbalwedstrijd. Van de pretparken had ik graag nog een keer SeaWorld bezocht. Wat een bijzonder park is dat, en wat een prachtige shows. Maar ik heb net zo genoten van alle andere activiteiten die we ondernomen hebben en het plezier van de kinderen en Ben. Mijn enthousiasme heb ik in de blogverhalen wel laten merken. Wat kom ik graag nog een keer terug in Florida.

Natuurlijk was het ongewilde bezoek aan het ziekenhuis Heart of Florida minder leuk. Of misschien wel eerder de zorgen die ik de dagen ervoor had om de gezondheid van Ben. Maar wat is hij goed verzorgd in het ziekenhuis. De verpleegkundigen waren zo lief. En eenmaal weer ‘thuis’, hebben we het vieren van de vakantie gauw weer opgepakt.

Maar als je mij vraagt, wat vond je niet leuk? Eigenlijk het inpakken van de koffers, want dan komt de terugreis wel heel snel dichterbij.

Reacties

  1. hallo allemaal.
    heel leuk dit om ieder apart zijn verhaal te laten doen.
    wij hebben heel erg genoten van jullie belevenissen.
    jammer dat het voorbij is en dat jullie allemaal weer naar het normale leven moeten.
    een hele goede terug reis en wie weet tot ziens in Vlaardingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Time flies when you're having fun! Een periode om nooit te vergeten. Daar kan geen vakantie tegenop of overtreffen. Jullie hebben zoveel ondernomen.
    Goeie reis terug. Tot gauw! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk dat jullie ook de thuislezertjes fijne uurtjes hebben bezorgd met de dagelijkse berichtjes over jullie avonturen. Hartelijk dank daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk eind verslag zeg, eerst dacht ik nog...die valt veel in herhaling, maar eindelijk zag ik de link... (sorry, heb nog last van slaapstoornis;-))
    Jullie hebben een vakantie gehad om nooit meer te vergeten, daar zal op menige verjaarspartij nog flink over worden gesproken denk ik zo!
    Naar huis gaan is het minst leuke van je vakantie, en eenmaal weer aan het werk lijkt het ook altijd zo ver achter je te liggen, maar na een Florida reis lijkt dit altijd dubbel zo erg.
    De enig optie is ...flink sparen :-)
    Voor jullie allemaal, bedankt voor de lol en de belevenissen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allemaal een hele goeie reis naar huis en bedankt dat we hebben mogen meegenieten van jullie supervakantie! Er staat een weekend met mooi weer op jullie te wachten, het wordt nm errug warm (ik weet niet of jullie daarop zitten te wachten hahaha) maar wij wel! Goeie reis.......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom thuis! Wat een ontzettend leuk verslag hebben jullie gemaakt met een persoonlijk eind. Ik heb met erg veel plezier jullie verslag gelezen. en nu weer wennen aan NL, sterkte met de jetlag..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel dat je ons een andere kant van Florida hebt laten zien. Goede reis terug en sterkte met de jetlag.
    Ruwin en Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, hoi,

    We hadden onze wekker extra vroeg gezet, Ed & ik hadden jullie een dikke knuffel willen geven om 7:05u op Schiphol.
    Gelukkig is er internet en zie ik helaas dat jullie vlucht vertraagd is naar 8:47u.
    Dat is geen goed tijdstip voor werkende mensen, heb jammer genoeg 2 belangrijke afspraken op het werk, die ik niet kan afzeggen.

    Sorry, hadden jullie willen verrassen.

    Tot gauw!

    XXX, Lien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Jeanette,

    langs deze weg wil ik je bedanken en complimenteren voor een wekelijk fantastische vakantiereis naar Florida. De hele reis was tot in de puntjes goed georganiseerd en daardoor was het een vlekkeloze vakantie. Je hebt er enorm veel tijd ingestoken en mede daardoor heb je voor ons allemaal een schitterend programma gemaakt zodat we van alle uitstapjes die we hebben gemaakt onvoorstelbaar fijn konden genieten (bv. pretparken,Seaworld,dolfijnen spotten,fietsen,kanoen,ziplijnen,honkbalwedstrijd,segwayen en niet te vergeten ons mooie huis met zwembad) met het hele gezin, waarbij je ook nog even regelde dat Nick en Karen er vanaf dag 1 bijwaren. Er zat in deze door jou gemaakte reis eigenlijk geen enkel foutje, alleen de 2 dagen dat ik in het ziekenhuis lag daar had je natuurlijk geen controle over. Maar toen liet je ook gelijk weer je management capaciteiten zien door met het thuisfront (ANWB/DSW/SOS Internationaal) alles in goede banen te lijden, waarna we vanaf die zaterdag weer volop gingen genieten van onze resterende vakantiedagen.
    Jij hebt met dit alles er voor gezorgd dat dit voor iedereen de leukste vakantie ooit was, en we willen allemaal terug naar Florida!!!

    Alle regards voor jou Jeanette,
    you did a hell of a good job.

    In een woord: waanzinig!!!

    Thanks Jeanette.

    XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Golden Circle (dag 1)

Onze snorkeltochten op Bonaire

Inscheping